Pagina's

13-05-2020

Aanraken

Aanraken

Jouw hand
in de mijne nemen
mag niet meer
de traan in je ogen
mag ik
niet wegvegen
een aai
over je bol
is niet toegestaan
achter plexiglas
kijk ik naar jou
en jij naar mij
daarvan
moet ik huilen
en jij
mag
mijn tranen
niet drogen.
we zitten elk
aan de lange kant
van een tafeltje
huilen
allebei
onze tranen
ze lopen als water
uit een omgevallen glas
over tafel.
jouw traan
raakt
mijn traan
zo
raken
we
elkaar aan
misschien
wel meer dan ooit.

© Hendrie Sassen

______________________________________________________________________

Niet aanraken

Gezellig drinken we samen koffie

maar wel volgen de ons opgelegde regels

een meter vijftig afstand en elkaar niet aanraken

de mokken gevuld met voor elk een heerlijke cappuccino

en de schaal vol zelfgebakken koekjes in het midden

de verrukkelijke geur maakt ons hebberig

gelijktijdig steken we onze graaiende hand uit

naar het bovenste koekje op de stapel

onze vingers raken elkaar

we lachen

toch

aangeraakt.

Hendrie

_________________________________________________________________________